[Review] : Bukan Hanya Ada Kita – Nazurah Aisyah

js115

Hati ingin selalu bersama kerana dialah bahagia, tetapi dalam dunia ini… Bukan Hanya Ada Kita.

Telah ditakdirkan bahawa aku, Medina akan menjadi isteri kedua kepada Zahrin, biarpun aku telah berikrar tidak akan sekali-kali menyakiti hati perempuan lain sebagaimana hati ibuku.

Dia bahagia yang aku pinjam tanpa izin… dan aku tidak akan menuntut lebih daripada apa yang Aiza dapat. Aku tidak akan menyusahkan Zahrin kerana aku mahu jadi ‘jiwanya yang tenang’.

Salahkah senyum ini pabila ada insan lain yang bersedih? Berdosakah bahagia ini apabila nanti ada insan lain yang menjeruk rasa?

Tidak ada perempuan yang dengan mudahnya reda menerima seorang lagi perempuan dalam hidup suaminya. Dan aku tidaklah terlalu kejam untuk meranapkan kebahagiaan orang lain.

Jika bahagia ini milik kita biarlah kita berteman sampai abadi. Jika ini bukan jalannya biarlah kita dibentangkan pilihan yang mendamaikan.

 

masterudeng82 : Okay, dah baca novel ni. Menarik. Mungkin sebab dekat dengan realiti kehidupan. Tak berani nak komen lebih-lebih sebab tak semua boleh terima novel bermadu begini berbanding bercinta bersekedudukan. Dan saya bagi 4/5 bintang. 

Leave a Reply

