Sakit gigi

En hadi balik rumah dengan muka yang satu macam. Tak bercakap sepatah pun. Duduk di sofa. Tangan sambil pegang pipi.

Aku : Kenapa ni?

En hadi : Sakit gigi.

Aku : Ooo.. patut lah awak balik diam je. Kuat ke?

En hadi : Agak kuat la. Kalau cakap lagi sakit.

Aku : Hmm, dah beli ubat ke?

En hadi : Dah beli kat farmasi tadi. Ubat bengkak dengan tahan sakit.

Aku : Mana mau nya ok kalau beli kat farmasi. Kena gi klinik gigi baru ok.

En hadi : Takutttt.. Nanti dia cabut sakitttt..

Aku : Haha.. Ingat kan budak kecik je takut dentist.. Rupanya bapak budak pun takut dentist..

Tu, kena lah tahan kalau dah tak nak gi klinik. Dulu, aku pun takutkan dentist. Tapi sekarang ni, alhamdulillah, 6 bulan sekali, appointment dengan dentist. Itu pun thanks to Ifah (ex-housemate) yang mengsyorkan aku scaling gigi pada permulaannya dan sekarang sudah menjadi ketagih untuk berjumpa dokter gigi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s