Versus (hlovate)

“The hardest battle is when you’re against yourself”

“Something yang kita suka tak semestinya baik untuk kita dan something yang kita tak suka, mungkin sebenarnya baik untuk kita.”

Maryam : An examplary muslim woman ; petikan muka 150; “dalam hati setiap wanita yang bergelar muslim itu sepatutnya memang tidak berbelah bahagi diserahkan kepada Dia. Tiada belah bahagi untuk mengatakan yang Dia adalah segalanya. Lebih daripada yang lain. Pada Dia diletakkan ketakutan. Pada Dia diletakkan harapan. Pada Dia diletakkan kepercayaan. Pada Dia dipohon pertolongan. Pada Dia dipintakan kasih sayang.

“Dan jika kamu ditimpa sesuatu godaan syaitan, maka berlindunglah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.” ~al-A’raaf 7:200

ms 327 ; Sungguh, nak berubah itu bukan mudah. Nak cuba untuk meletakkan gerabak hidup di atas landasan al-Quran dan sunnah itu memang payah. Tapi perlu yakin yang Allah tengok usaha bukan natijah.

******************************************************

Done! Cuma 3 hari. Itu pun memaksa diri sebab buku yang sangat menarik. Hlovate sekarang tak macam dulu dah. Bahasa yang semakin bagus. Atau mungkin itu memang cara Hlovate menulis. Cuma aku je yang susah nak menerima bahasa-bahasa remaja kini. Oldies!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s