Kerja

Tengok tajuk..                                                                                                                                                             

Kadang-kadang seronok. Kadang-kadang tekanan. Kadang-kadang bosan. Kadang-kadang mengelat. Kadang-kadang tekun. Apa kesudahan kerja..                                                        

Ada orang yang tak berkerja, bersungguh-sungguh mencari kerja. Ada orang yang sudah bekerja, mengeluh tentang kerja. Pendek kata, apa yang dicari dalam kerja.                      

Ada orang yang bekerja ingin menguasai kerja. Semua kerja dia nak buat. Sudah! Akhirnya sampai tak tahu apa skop kerja dia sebenarnya. Ada orang langsung tak tahu apa skop kerja dia. Bekerja hanya untuk mendapatkan gaji.                                                            

Secara peribadi untuk aku.. kerjalah setimpal dengan gaji yang kita dapat. Aku bekerja untuk meneruskan kehidupan. Bekerja mencari sesuap nasi. Biarpun kerja aku nampak mudah, tapi tetap tak mudah. Setiap orang Allah dah tentukan bahagian masing-masing. Dan aku bersyukur dengan kerja yang aku ada sekarang ini untuk aku meneruskan kehidupan yang cukup sederhana. 

Leave a Reply

