Biadap

Start 30 Nov 2011 sampai hari ni, 5 Nov 2011 aku bercuti. Kembali menghangatkan apa yang dingin. ( ayat tak boleh blah! ) Sampai aje kat rumah, ternampak longgokan sampah di depan pagar rumah. Dah le penat, mengantuk ditambah pula dengan keadaan macam tu depan rumah. Bebai lah aku.( bebai = tension )

Aku takde istilah membebel, aku terus capai plastic sampah yang ada makanan, petai, dengan selipar buruk lelaki. Aku memang dah bajet itu anak lelaki jiran aku punya kerja. Sebab sebelum ni pun dalam entry aku yang lepas-lepas, depa suka bagi aku marah. Mentang-mentang aku baik, (tiba-tiba, :P) depa pun pijak kepala.

Secara logiknya, bila depa tak balik, tak ada pun orang yang nak letak sampah depan rumah aku. Tapi tiap kali depa balik sambut raya cina, perayaan merepek-merepek depa tu, mesti menyakitkan hati aku. Yang aku tak faham, kenapa mesti longgok sampah depan rumah aku??? Lori sampah datang kutip rumah aku sorang je ke?? Atau nak bagitau rumah depa tu bersih?? Hello.. bersih mana sangat korang kalau makan **** dan ***** calit je??? Aku memang sangat bengang.

Itu satu bab. Satu lagi bab bata yang aku guna untuk menahan gate. Nak tahan dengan bata tu tiba-tiba bata tu dah hilang. Puas aku cari tapi tak jumpa. Aku betul-betul tak faham. Aku ke yang bodoh atau depa yang bodoh??? Terang-terang kot bata tu depan rumah aku. Digunakan untuk menahan gate.

Benda ni tak pernah jadi bila kaum ni tak balik. Aman damai aje. Tapi jadi haru biru bila depa balik. Tak tau la untuk korang benda ni simple je ke tau pun berat. Tapi untuk aku, benda ni macam biadap. 

Leave a Reply

