Pecah tumit..

Masalah kaki aku ialah pecah tumit. Tak tahu apa punca. Nak cakap kurang air, dah bergelen-gelen air sampai letih nak ke ladies. Ceh ladies konon. Padahal orang kampung je. Dah bermacam cara aku buat. Kejap baik, nanti jadi balik. Bukan apa, nampak tak cantik lah. 

Singgah guardian, belek-belek bahagian foot care. Nampak vaseline. Dulu pernah pakai. Tapi tak tahu kenapa macam dah lupa. Memang bagus untuk kulit-kulit kasar. Tapi dulu aku pakai di bibir. Sebab bibir suka pecah-pecah. Memang elok. Jadi aku cuba kat tumit pulak.

Dalam dua hari, tumit dah tak rekah. Serius. Cuma kesan masih ada. Tapi takde rekahan. Dah licin. Takde lagi nak sangkut-sangkut dekat kain. Perasaan? Seronok tak terkira la. Macam dah jumpa penyelesaian. Jadi untuk sesiapa yang ada rekahan tumit kaki, silalah mencuba vaseline petroleum jelly ni. 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s