Susu omega

Bila tengok iklan dalam hati tertanya-tanya betul ke boleh kurangkan kolesterol ni? Tapi cubalah.

Dah agak lama aku minum susu ni. Hmm aku apa jenis susu aku bedal. Sebab memang suka susu. Tujuan utama aku minum susu ni adalah untuk mengurangkan kolesterol.

Aku memang tak pernah cek kolesterol. Tapi aku rasa macam banyak kolesterol sebab simptom-simptom macam ada. Tak ingat bape lama. Rasa mcm dah 6 bulan ke atas aku minum.

So aku pi la jumpa doktor. Risau juga nak cek. Dulu en hadi cek kena amek darah byk juga. Tp sekarang ni cucuk kat jari je. Macam nak derma darah tu. Pastu ada alat yg berharga rm500 untuk cek.

Alhamdulillah kolesterol aku cuma 3.7 aje bacaannya. Tanya doktor ok ke tak. Doktor cakap bacaan 5 ke bawah maknanya kolesterol ditahap selamat. Fuhh lega. Susu ni adalah usaha aje. Yang menyembuhkannya ialah Allah.

Kalau minum bergelen-gelen tapi Allah tak izinkan tetap tak baik. Tapi aku nak syor kan juga pada korang untuk cuba amalkan minum susu ni. Jadi makan takdelah pantang. Aku pun bedal semua terutama seafood.

One thought on “Susu omega

  1. another simple method to reduce cholesterol is by taking oat, everyday. an instant oat will do. and ko leh nampak dia akan reduce gak perut ko. bancuh dengan susu since ko xde masalah minum susu. amalkan untuk sarapan pagi. (ceh pandai nasihat org, aku pun ingat x ingat). kalo nk senang, guna horlicks fibre up yang baru tu. 3 in 1. rasanya sedap.

Leave a Reply

