Tart Nenas Bunga

Dah lama kita tak tengok tart bunga ni kan. Orang cakap zaman dulu aje yang buat tart bunga ni. Zaman sekarang semua orang buat tart gulung. Hmm, apa kata aku buat tart bunga pulak. Tak salah kot. Padahal yang sebenarnya tart gulung aku tak jadi. Haha. Bukan tak jadi tapi adunan tart tu gebu sgt. Jadi dia macam patah-patah. Atau tangan aku memang keras untuk membentuk. Well, mengaku ajelah.. *sigh

Alternatifnya aku buat lah tart bunga. Tekap-tekap aje. Senang. Plus jem yang dibeli tu pun tak keras sangat. Yelah beli last minit semua dah habis. Jadi apa yang tinggal aje. Tapi yang pasti jem ni sangat gebu dan sangat sedap. Nak resepi?? Hmm, resepi aku amek je dari sini.

Mulanya tak nak buat tart ni. Tapi ada orang request. Teringin nak makan. Aku macam biasa tak sampai hati. Jadi belilah barang last minit. Tu yang jadi macam tu. Petang balik kerja buat doh. Malam tekap-tekap. Jadilah tart nenas bunga.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s