Mandatori

Novel the latest saya baca ialah Mandatori, penulis Ramlee Awang Murshid. Jalan cerita yang menarik. Bagi sesetengah orang, susah untuk menerima karya Ramlee Awang Murshid. Tak semua yang meminati karya-karya beliau namun Ramlee Awang Murshid mempunyai peminat setianya sendiri. Saya lebih suka membaca novel yang genre begini berbanding cinta yang tiada pengajaran mahu pun sedikit informasi.

Novel ni bukan novel terbaru beliau. Tapi saya baru dapat peluang untuk membaca. Itu pun saya pinjam di Perpustakaan Desa Kg Jana Sambungan.

Ok, ni sinopsis novel Mandatori..

Bermula dengan hukuman di tali gantung yang dikenakan ke atas seorang pemandu, Carlos menyimpan dendam menuntut keadilan. Seorang demi seorang yang menzalimi akan terpaku di mahkamah keadilan yang dicipta oleh Carlos sendiri. Dialah pendakwa raya dan dia jugalah hakim.

Bagi Carlos, peguambela sudah tidak perlu lagi kerana pendakwaan membawa erti kesalahan telah terbukti. Sesiapa yang diadilinya pasti akan menerima hukuman dengan sekali perbicaraan. Dan hukuman yang pasti ialah hukuman mati mandatori!

p/s : Okay, kena biasakan diri dengan panggilan saya di blog.. lebih sopan rasanya..

Leave a Reply

