Malang tidak berbau…

image

image

image

* gambar diambil setelah air surut..

Beginilah kejadian tengah hari semalam waktu nak balik rumah lunch. Hujan memang lebat menggila. Siap dengan kilat dan guruh. Tapi saya kena balik juga. Sebab perut dah berkeroncong.

Jalan yang selalu saya lalu jalan utama. Tapi nak jadi cerita. Saya lalu jalan yang lain. Jalan yang selalu en hadi lalu. Memang saya ada nampak air. Tapi saya ingat tak dalam. Saya still redah. Tapi tiba tiba makin rendah kereta kecil saya tu. Adoiii saya jadi panik.

Saya nak elak banjir besar tengah jalan tu jadi saya belok kanan. Tapi saya tak perasan yang belah kanan tu parit besar. Syukur saya sempat brek bila saya rasa kereta makin tenggelam.

Dalam masa yang sama, ada sekumpulan lelaki berlari ke arah kereta saya dan suruh saya berhenti. Mereka suruh saya keluar ikut belah co driver. Saya memang panik. Bila saya dah keluar, mereka cuba tolak kereta saya naik atas jalan. Tapi tak boleh. Kena tunggu air surut.

Saya dipayungkan ke kedai makan berhampiran sementara menunggu en hadi call backhoe untuk tarik kereta saya ke jalan. Memang saya terkedu dengan kejadian yang menimpa. Dalam masa yang sama saya bersyukur kereta tak langar tiang lampu yang hanya tinggal berapa inci saja.

One thought on “Malang tidak berbau…

Leave a Reply

