Percubaan pertama..

image

Plug rosak. Lubang dua je boleh guna. Satu lagi sangkut. Dah dekat seminggu. Tunggu en hadi repair lambat.

Tu dah tunggu lama sangat. Jadi saya pun bergegas lah ke kedai berdekatan untuk cari plug baru. Mula nak beli extension je sebab ada lagi satu plug boleh guna. Tapi bila fikir balik extension wire macam susah juga. Terpandang sarung plug tu. Hmm apa kata tukar yang tu aje.

Saya pun gamble jelah beli. Mesti standard size kan. Balik rumah capai screwdriver bunga dengan philip, terus bertukang. Jadi wireman pulak dah. Huhu.

Risau juga kena kejutan elektrik. Jadi mengucaplah dulu. Dan tawakal ajelah. Belek belek wire mana masuk mana akhirnya siap. Jadi inilah hasilnya.

image

Tekan on. Lampu menyala. Berjaya!!!

3 thoughts on “Percubaan pertama..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s