Cucur kentang Pn Lela

20130609-180614.jpg

Dah lama tak memasak. Bila dah mula masak balik semua benda nak buat. Bila duduk saja mula lah kelaparan saja kerjanya. Huhu.

Petang petang macam ni teringin nak makan cucur. Jadi apa lagi terus ke dapur bertukang. Cucur yang paling sedap yang saya suka ialah cucur kentang dari exhousemate saya lela.

Resepi tak susah pun. Tepung gandum, ubi kentang potong dadu dan air. Nak lembut letak air panas. Garam sikit baru lemak. Jadi hasilnya gambar di atas.

Memang biasa kalau saya goreng cucur selagi tak nampak hitam rasa macam tak masak. Bukan hangit ye… Hehe

One thought on “Cucur kentang Pn Lela

  1. biasanya kalo macam tu sebab dapo ko api kuat. rupa macam garing tapi dalam lambat nak masak

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s