Aiskrim Mcdonalds

Batuk melanda tak henti-henti. Rasanya dah dekat dua bulan. Macam-macam ubat dah saya makan. Bila nak baik, cuaca berubah jadi balik. Pemakanan pun saya kurang jaga. Akhirnya melarat sampai ke dua bulan.

Yang paling teruk ialah saya bangun tidur tak ada suara disebabkan ikut petua seorang pakcik. Kunyah sebiji bunga cengkih. Dia cuma cakap sebiji sahaja sebab takut pedas saya tak tahan. Dia tak cakap panas membuatkan kerongkong ada tonsil. Mungkin untuk pakcik tu berkesan tapi tidak untuk saya. Akhirnya saya demam dua hari mc. Huhu.

Lepas kes itu saya mula pantang makan. Elak makanan berminyak dan ais. Sampailah kawan saya cakap.

Kawan : Cuba akak makan Sundae Mcdonalds. Mesti okay.

Berkerut dahi saya. Betul ke ni. Tapi saya cuba jugalah. Tiga hari berturut saya beli Sundae Mcdonalds. Yeay! Ia berkesan!!! Batuk saya dah makin baik. Dah sangat kurang. Sekali sekala sahaja bila terbau asap rokok.

Saya : Betul lah. Sundae tu ubat batuk. It works! Thanks.

Kawan : Hehe. Tu lah. Saya kalau sakit tekak atau batuk mesti cari Sundae Mcdonalds. Bukan saya je tapi kawan-kawan juga.

Saya : Dengan izin Allah juga dah banyak kurang batuk. Jom Sundae!

Kawan : Jommmmmm !!!

20130923-193035.jpg

*gambar ehsan en google

Leave a Reply

