Al-Fatihah Tuanku Sultan

Al-fatihah buat tuanku sultan Perak. Sultan negeri saya. Sultan Azlan Shah. Kehilangan yang sangat dirasai oleh rakyat Perak. Termasuk saya.

Kenangan tahun 1999 mengimbas kembali di kotak ingatan saya. Waktu itu sekolah saya mengadakan perasmian untuk satu program. Saya pun dah lupa perasmian apa. Yang pasti saya turut terlibat menerangkan produk rekacipta yang kami reka dan cipta.

Saya berpeluang untuk bersalaman dengan tuanku sultan. Tuanku seorang yang sangat merendah diri. Begitu juga kerabat beliau. Itu biasa bukan bila bertemu rakyat. Tapi itu lah kenangan yang tidak dapat saya lupakan.

Selamat berkabung selama 100 hari untuk rakyat negeri Perak Darul Ridzuan.

Semoga tuanku sultan bersemadi dengan aman. Semoga ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Kami sayang tuanku!

20140528-182841-66521206.jpg

One thought on “Al-Fatihah Tuanku Sultan

Leave a Reply

