[Review] : The Fault In Our Stars (Tertulis di Bintang-bintang)

photo

Tertulis di bintang-bintang. Novel edisi Bahasa Melayu keluaran Fixi. Jalan cerita sebenarnya sangat menarik. Romantik mungkin. Bahasa yang indah juga saya agak untuk novel sebenar. Tapi akibat daripada translation yang agak disaster juga menyebabkan saya tidak begitu memahami sepenuhnya jalan cerita. Harus beli yang English version. Bukan saya tidak menyokong novel bahasa melayu tapi translation haruslah betul dan cantik. Di Indonesia juga banyak buku yang dialihbahasa namun bahasanya tetap indah. Maaf saya memang agak kurang gemar dengan kebanyakan novel keluaran Fixi. Kenapa? Kerana bahasa yang haru biru. Bahasa urban katanya. Yang paling saya tak dapat nak hadam ialah bahasa kotor. Minta maaf Fixi.

Saya akan review lagi untuk novel english version. Insya Allah.

nota kaki masterudeng : Frust juga bila membaca.

2 thoughts on “[Review] : The Fault In Our Stars (Tertulis di Bintang-bintang)

Leave a Reply

