Muco Aid Liquid untuk Ulser

Bangun dari tidur saya rasa mulut sakit. Gosok gigi pun rasa pedih. Hmm tengok dekat cermin rupanya lidah saya mengalami ulser. Ok, dah lama tak kena ulser sebab saya amalkan minum air kosong sekerap yang mampu. Tapi semenjak dua minggu ni cuaca berubah saya jadi kurang minum air masak. Hasilnya ulser menyerang! Huhu. 

Semalam sehari suntuk saya hanya berehat di rumah. Memasak tapi tak boleh nak makan. Kalau makan pun sampai mengalir air mata kesakitan. Hilangnya nikmat makan saya semalam. Barulah tahu erti bersyukur. Baru sikit Allah tarik nikmat dah menangis. Tapi memang sakit sungguh. Kali ni ulser jadi di lidah. Bawah sikit dekat dengan gigi. Jadi bila gerak lidah nak makan atau bercakap bergesel dengan gigi. Mana lah tak mengalir air mata. Kesakitan. 

En hadi tengok bini dia macam tu mula lah tak senang duduk. Terus belikan ubat. Bila balik, terus dia letakkan ubat. Muco aid liquid. Lepas letak ubat rasa kebas. Tapi tak lama kemudian rasa sakit balik. Tapi mengurangkan kesakitan. Alhamdulillah dengan izin Allah juga..

Hari ni, masih sakit, tapi dah kurang. 

photo (1)

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s