[Review] : The Notebook – Nicholas Sparks

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/1fa/18151359/files/2014/12/img_9125.png

Ok. Sekarang mood membaca novel-novel dari penulis Nicholas Sparks. Entah kenapa. Scroll instagram, terbeli sampai 3 novel romantik itu. Terima kasih untuk bff kerana bagi pinjam buku english jadi saya kembali membaca. Dulu saya baca juga novel english tulisan Nora Roberts tapi saya lebih gemar membaca dalam bahasa melayu sebab saya nak perkukuhkan bahasa melayu saya. Semangat sayangkan bahasa kebangsaan gitu. Tapi bila novel-novel sekarang bahasa yang entah apa-apa dan jalan cerita yang sama saya beralih ke novel english.

Mengisahkan Noah yang jatuh cinta pada Allie tapi cinta terhalang oleh keluarga Allie. Setelah 14 tahun terpisah akhirnya bertemu dan kembali memekarkan cinta yang terpendam. Dan akhirnya Allie mengikut kata hatinya dan berkahwin dengan Noah.

Nota kaki masterudeng : Ok, saya baca sebab saya baru tengok filem di astro. Dan saya suka pada jalan ceritanya. Menarik.

Leave a Reply

