[Review] : Hilang & Jumpa ~ Umi Kalthum Ngah

download

*gambar ehsan en google

Asalnya buku ni saya dapat bila saya mencari satu buku. Belek-belek kedai buku online tu saya pun terjatuh cinta dengan sinopsis buku ni. Akhirnya belilah kan. Lagi tension saya, lagi banyak buku saya beli. Haih, kering poket saya. Tapi tak mengapalah, untuk buku tak ada masalah. Yang penting saya dapat sesuatu daripada setiap buku yang saya beli.

Buku ini bagus. Mengisahkan tiga sahabat yang sambung belajar di luar negara. Belajar kehidupan yang berbeza bersama kawan-kawan dari pelbagai negara luar. Daripada situ mereka bertiga belajar apa yang perlu dipertahankan apabila berhadapan dengan bangsa asing dan kita menjadi agama minoriti. Bahasa yang digunakan penulis juga teratur dan klasik.

Nak juga review dekat blog sebab tak semua orang tahu goodreads. Huhu. 

Leave a Reply

