[Review] : Lip Balm

29_sms_GLP_0005_eng_03

gambar ehsan en google

Dah bermacam-macam produk lipbalm dan lipstick saya cuba. Walaupun saya tak pandai make up. Cuma calit lipstick dan lipbalm je. Dulu saya suka sangat pakai lipgloss maybelline. Tapi saya rasa dah stop jenis macam tu. Kemudian saya cuba pelbagai jenama lipstick. Kebanyakannya tak kena dengan bibir saya.

Bibir jadi lebam. Ada masa mengelupas dan juga merekah. Nampak sangat hodoh bila tak pakai apa-apa. Saya masih usaha. Akhirnya saya terjumpa lipbalm sebamed ni. Lip balm ni ada spf30. Saya memang mencari spf yang lebih tinggi sebab cuaca sekarang terlalu panas. Harga pun takdelah mahal sangat cuma rm16. Saya baru pakai hampir tiga minggu. Apa yang saya perasan, bibir saya jadi kembali natural. Lebam dah hilang. Alhamdulillah dengan izin-Nya juga.

Lipbalm ni secara tak langsung juga merawat rekahan di bibir. Saya pakai waktu malam sebelum tidur. Jadi, di mana fungsi spf30 tu? Haha. Ok, saya pakai juga waktu siang bila saya tak pakai moisture balm lipcolor silkygirl.

silkygirl-01-latte1_zpsnvrdsd1l

gambar ehsan en google

Moisture balm lipcolor silkygirl ni saya baru saja pakai dalam 2 minggu. Saya ada masalah dengan warna lipstick atau lipgloss atau lipbalm. Saya suka warna pastel. Nude atau warna natural.  Akhirnya saya jumpa yang ni.  Code warna #01 Latte. Harga pun murah. Rm18 sahaja. Yeay!

Leave a Reply

