[Review] :: The Boy on the Porch ~ Sharon Creech

9780061892356

Kring! Kring! Kelam kabut saya buka beg. Cari telefon.

Saya : Hello.
Pemanggil : Kak, saya kat kedai buku. Ada buku murah-murah. 3 buah rm25. Nak tak?
Saya : Ha murah tu, amek lah. Tapi buku apa, jenis macam mana. Kalau cinta meleret tak nak.
Pemanggil : Tak. Ni buku macam genre akak selalu baca.

Ni salah satu buku yang saya suruh beli. Saya baca blurb menarik. Dan bila dah baca ceritanya memang menarik. Bahasa yang mudah.

Buku ni mengisahkan seorang budak lelaki yang ditinggalkan di porch rumah pasangan yang kebetulan tiada anak. Pasangan John dan Martha bingung memikirkan anak siapa yang ditinggalkan, kenapa malahan bertambah bingung apabila Jacob tidak bercakap. Jacob hanya memberikan signal dan bercakap dengan haiwan belaan John. Namun, kehidupan mereka berdua berubah dengan kehadiran Jacob. Jalan cerita simple saja. Boleh juga bagi mereka yang baru saja berjinak dengan buku bahasa inggeris.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s