Masalah ‘wiper’

Satu lagi masalah timbul. Huhu. Biasalah kereta lama. Perhatian kena lebih. Kelmarin saya ke Penang, pakcik meninggal. Sakit tibi kata doktor. Dalam perjalanan balik ke rumah, atas highway, wiper kereta saya buat hal. Aduhai. Dah le time tu hujan lebat. Mujur saya ke sana berdua dengan adik.

Dah jalan separuh, wiper masalah. Akhirnya satu ke barat, satu ke timur. Haha. Terkangkang terus. Saya tengok adik, adik tengok saya. Memang gelak tak ingat lah. Kelakar. Haih, dalam pada gelak tu biasalah mesti susah hati. Aduhai. Bagaimana nak teruskan perjalanan. Mujur juga saya guna rain repellent. Boleh bertahan sampai ke rumah.

Saya kalau jadi apa-apa selagi tak selesaikan memang lah susah hati. Jadi esoknya lepas kerja saya terus ke bengkel. Mekanik kata kena tukar wiper rod yang dalam tu. Entah saya tak tau nama apa. Saya pun ok ajelah. Buat ajelah mana yang ok janji wiper kembali berfungsi. Udah le musim hujan sekarang. Susah hati. Mekanik senyum je.

DSCF2185

gambar hiasan en google

Lebih kurang macam ni lah. Kena buka bahagian ni untuk tukar sebatang besi. Saya kena buka buku pasal kereta ni. Hehe walaupun tahu sedikit sebanyak tapi banyak juga yang kena lebih tahu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s