[Review] : Kasihku Abadi ~ Shanika Latisha

Ini buku pertama saya baca hasil penulisan Shanika Latisha. Saya tak pernah baca sebelum ni biarpun ada je buku ni di library. Lepas meeting, kawan sekerja saya bagitau novel ni menarik. Suruh saya baca. Ok, balik aje ke library, terus saya capai novel ni. Capai aje, belum baca.

Balik rumah, dah selesai semua kerja, baru saya mula membaca. Ok, permulaan dah menarik. Jom review sikit.

Wana dan Risyam berkahwin atas pilihan keluarga. Pada mulanya mereka susah nak terima. Tapi Risyam sedaya upaya menambat hati Wana. Macam biasa, Risyam yang hensem dan romantik membuatkan Wana tergoda dan lembut hati. Apatah lagi dah jadi suami. Perkahwinan mereka bahagia dan mendapat dua orang anak. Tapi malang tak berbau, Risyam accident masa bertugas di New York. Parah juga sampai kena buat pemindahan darah. Tak disangka-sangka, darah yang dimasukkan ke dalam badan Risyam mengandungi HIV. Wana dan ahli keluarga yang lain menerima berita ni dengan tabah. Setelah bergelut dengan kesakitannya, Risyam akhirnya meninggal dunia.

Novel ni novel romantik dan sedih. Highly recommended pada mereka yang idamkan lelaki seperti Risyam. Di samping tu boleh juga dapat ilmu pasal penyakit HIV. 

kasihku-abadi

gambar ehsan en google

Leave a Reply

