3

Hari tua…

Pejam celik, pejam celik. Dah tua pun aku. Cepat masa berlalu. Rasa macam baru aje tinggalkan alam persekolahan. Rupanya dah hampir 12 tahun berlalu. Macam-macam kenangan, macam peristiwa berlaku.                                                                                                                                                                                                                                                                                         

Hidup yang penuh pancaroba. Penuh dengan ujian dan dugaan. Cuma cara untuk menghadapi dan menyelesaikan semua kekusutan itu perlu bijaksana. Namun ada masa, terduduk juga aku menempuh ujian Allah. Hanya sejadah menjadi saksi setiap luahan dan rintihan mengharungi hidup. Memang itu tujuan Allah, memberi ujian dan menuntut hambaNya sujud padaNya memohon pertolongan. Itu lah tanda kasih sayangNya yang tidak terhingga pada setiap hambaNya.                                                                

Terima kasih pada Allah kerana memberikan aku peluang untuk menikmati dan menempuh pahit manis kehidupan di dunia yang fana’. Terima kasih pada mak kerana melahirkan aku. Terima kasih pada abah kerana memberi nafkah. Terima kasih pada en hadi yang sentiasa susah dan senang dengan aku. Terima kasih pada adik-adik kerana selalu menceriakan hidup along. Terima kasih pada kawan-kawan rapat yang sentiasa menjadi pendengar setia.                                                                                                                               

Selamat hari lahir untuk diri aku sendiri. Semoga aku menjadi seorang yang tidak lupa diri dan Allah dan semakin matang menempuh hidup. Semoga Allah murahkan rezeki aku untuk meneruskan kehidupan.                                                                                                            

p/s : Dah macam ambil award pulak.

1

Selamat hari tua

Allah selamatkan kamu…

Allah selamatkan kamu…

Allah selamatkan Puan Fara..

Allah selamatkan kamu…..

 

Begitulah cara menyanyi kan lagu hari lahir untuk Puan Faa yang ke…. hmm, nanti balik kira sendiri ye..

 

Kepada fara, selamat hari lahir.. Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Semoga sentiasa diberkati dan diredhai oleh Allah. Semoga menjadi seorang yang lebih matang. Semoga menjadi seorang isteri yang solehah dan menerima setiap ujian dengan redha dan tabah.

 

Banyaknya semoga.. tapi takpelah, apa pun aku sentiasa doakan yang terbaik buat ko.. Yang paling penting, friend’s forever..

 

p/s : Hadiah?? Nanti mr hubby balik, sila minta dekat mr hubby ye.. sebab mrs friend takde hadiah nak bagi..